tiistai 3. joulukuuta 2013

Joulukalenteri: 3. luukku




Blogin kirjoittajien hoitohevoset ja -ponit esittäytyvät joulukalenterin aikana. Ensimmäisenä vuorossa Nala.

Tässä minä poseeraan Hanskille. Löydätkö minut myös bannerista?
1. Kuka olet?
- Nalan eli Nala, punaruunikko puoliveritamma.

2. Kerro elämästäsi: Kuinka vanha olet, milloin tulit Poni-Hakaan?
- Olen syntynyt Saksassa vuonna 2004, eli olen nyt 9-vuotias. Suomeen saavuin lokakuussa 2010, Poni-Hakaan muutin kesällä 2011.

3. Mitkä ovat vahvuutesi?
- Olen todella kiltti ratsastaa, joten käyn usein helpoilla tunneilla. Olen myös hyvä hyppäämään, ja kuljetan kokemattomammankin ratsastajan turvallisesti esteiden yli. Myös todella suloinen ulkonäköni lasketaan tottakai vahvuudeksi.

4. Entä onko sinulla heikkouksia?
- Olen toisinaan hieman kömpelö. En ole myöskään erikoisen hyvä koulukiemuroissa.

5. Mistä sinua kehutaan?
- Minua kehutaan tasaisista askellajeista, kiltteydestä ja sanoinko jo söpöydestäni..?

6. Mistä asioista tykkäät?
- Pidän rapsutuksista, leuan alta, niskasta, kainaloista, minua saa rapsuttaa kaikkialta! Välillä näytän Hanskille kohdan mistä sillä hetkellä kutittaa. Tykkään myös esteiden hyppäämisestä ja siitä kun saan ruokaa.

7. Mistä et pidä?
 - En pidä satulan laitosta enkä Hopsusta, joka asuu viereisessä karsinassa. En pidä myöskään suihkepulloista.

8. Lempi-ihmisiäsi?
- Lempi-ihmisiäni ovat kaikki jotka rapsuttavat minua. Niin ja tietysti hoitajat. Ja kuka tahansa joka antaa ruokaa.

9. Paras tapa ärsyttää hoitajaa?
- Paras tapa on juoda ämpäristä kuppien pesuun tarkoitettu vesi. Tai pyyhkiä kuolat suupielistä hoitajan takkiin. Tai tapella Hopsun kanssa kaltereiden läpi.

10. Mistä sinut tunnistaa?
- Söpöydestä, söpöydestä ja söpöydestä. Ja isosta mahasta.

11. Onko elämässäsi tapahtunut jotain jännää? Missä kaikkialla olet käynyt?
- Luulisin että matkani Saksasta Suomeen on ollut jännin tapahtuma tähän saakka.  

12. Hauskin kommelluksesi?
- Tapahtumahetkellä ei ollut hauskaa, mutta jälkeenpäin kömmähdykselleni on kyllä naurettu. Olin viime keväänä menossa ratsastajan kanssa normaalisti tunnille, kun tallin ulko-ovella sotkeuduin jalkoihini ja oven kynnykseen. Kaaduin ketarat ojossa kiveykselle, mutta onneksi selvisimme ratsastajan kanssa säikähdyksellä ja minä naarmuilla etujalkojen polvissa.

Hanskin mielestä oli myös hyvin huvittavaa, kun viime vuoden kesäloman jälkeen satulavyöni pituus oli 150cm... Mutta minusta oli hauskaa, kun sai syödä heinää koko kesän niin paljon kuin jaksoi!

Hoitajat kertovat: tätä et tiennyt Nalasta!
- Nalalla on takajaloissa sydämenmuotoiset yönsilmät
- Nala on kärsinyt jännevamman ja oli sen takia noin puoli vuotta pois tunneilta, mutta toipui entiselleen
- Nalan suvun voi jäljittää jopa 1600-luvulle saakka
- Nala Sukupostissa

Tässä minä johdatan tammalauman sisälle

2 kommenttia:

  1. Tää joulukalenteri on ihan paras! Ootan niin että Stevenistä tulisi tuollainen juttu niinkuin Nalastakin. ;)

    VastaaPoista
  2. Stevenistä ei kai oo tulossa, koska se ei taida olla kenenkään blogin kirjoittajan hoitsu... Mut toi mistä Nala ei pidä oli hauska :D Se ei tykkää HOPSUSTA xD

    VastaaPoista