torstai 29. elokuuta 2013

Esittelyssä ponien uusi hoitajavastaava Aura


 Aura on ponien uusi hoitajavastaava. Tässä Auran esittely!

Olen Aura Hemminki, pian täysi-ikäinen abiturientti.

Hoidan Kultsia ja Lassia tällä hetkellä tiistaisin, perjantaisin ja sunnuntaisin.

Kultsin hoitamisen aloitin syksyllä 2007 ja Lassia olen hoitanut siitä asti kun se tuli Poni-Hakaan, eli noin neljä vuotta.

Jos haaveilet omasta hoitoponista, sinun tulee olla aktiivinen ja osoittaa kiinnostus ottamalla itse yhteyttä, mieluiten tulemalla juttelemaan minulle tallilla.
Pitää myös osata käsitellä poneja, ja ponikerhot ovat hyvä paikka harjoitella hoitamista ennen hoitajaksi ryhtymistä.

Hoitoponin voi saada jos on täyttänyt 12 vuotta, on vastuuntuntoinen, ahkera ja on suorittanut perushoitomerkin. Pitää myös olla ratsastanut pari vuotta että osaa opastaa kuntoonlaitossa ja taluttaessa aloittelijoita.
Hoitajan tärkein ominaisuus on hyvät hevosmiestaidot. Tärkeintä on osata käsitellä hevosia ja poneja oikeaoppisesti ja kauniisti ja olla vastuuntuntoinen.
Lempipuuhaani tallilla on rauhallisessa ja hiljaisessa tallissa hevosen kanssa oleskelu.

Minulle on tapahtunut enemmänkin noloja kuin hauskoja kommelluksia ja mokia mitä en kehtaa kertoa yksi mille näin jälkeenpäin osaan jo nauraa tapahtui kesäleirillä toisella tallilla kauan sitten. Olin unohtanut kiristää satulavyön kunnolla ja tietenkin kesken tunnin poni veti pään alas ja liu'uin satuloineen kaikkineen ponin kaulaa pitkin alas ja korvien yli aina maahan asti.

Varsinaista hevosaiheista mottoa minulla ei ole, mutta pidän englanninkielisestä heppasanonnasta joka vapaasti suomennettuna kuuluu näin: jos haluamme vaatia hevoselta täydellistä suoriutumista ratsastuksessa minuutin ajan, pitää meidän toimia loppuvuorokauden ajan vain hevosen hyväksi.

1 kommentti:

  1. Ettiiks Lassi hoitajaa? Oon kohta vuoden ollu hoitaja ja haluisin alkaa hoitaa Lassii toiseks hoitsuks. Otetaaks Lassille hoitajaa ku se käy paljo kisoissa? :)

    VastaaPoista